Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu de la Garrotxa

La Segona República, l'Escola Superior del Paisatge i postguerra

Espai dedicat a diferents pintors del període de postguerra. Fotografia de Blai Farran.

Espai dedicat a diferents pintors del període de postguerra. Fotografia de Blai Farran.

Durant les dues dècades anteriors a la Guerra Civil Espanyola, l’obra dels pintors Melcior Domenge, Enric Galwey i Iu Pascual s’imposà al cercle olotí.

Aquesta realitat explica que, quan la Generalitat republicana reestructurà els ensenyaments artístics, fundés a Olot l’Escola Superior de Paisatge. L’Escola tingué, però, una vida curta: inaugurada l’any 1934, es tancà de manera definitiva el febrer de 1939.

La postguerra va ser una època de retorn a les arrels del paisatgisme típic olotí. Apareixen però, una sèrie d’artistes oberts a noves influències que aposten per emprendre estètiques més personals.

El més destacats d’aquests és Leonci Quera, brillant pintor i escultor mort prematurament als 37 anys. Quera ha deixat al Museu una obra contundent que evoluciona des del figuratiu a l’abstracció més austera, però impulsiva i vibrant, que li dóna el ferro.

ṚEHWAYEJ

Olot, la Suïssa catalana
Olot, la Suïssa catalana
Olot, la Suïssa catalana
<p><em>Cases d&#39;Olot</em>, Josep Maria Vayreda Canadell, 1956. Oli sobre tela. Donaci&oacute; al Museu de la Garrotxa.</p>
Cases d'Olot
Cases d'Olot
<p>Sense t&iacute;tol (escultura en planxa de ferro), Leonci Quera, 1962-1964. Museu de la Garrotxa.</p>
Sense títol (escultura en plan
Sense títol (escultura en planxa de ferro)
M'agrada la llibertat
M'agrada la llibertat
M'agrada la llibertat
scroll to top icon