Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu d’Història de Sabadell

El Vapor Buxeda Vell: del vapor a l’electricitat

Màquina de vapor locomòbil semifixa Wolf (1906) a l’emplaçament original.

Aquest espai museístic permet fer una mirada al passat del Sabadell del segle XIX i principis del XX, i guarda una joia de l’evolució tecnològica energètica única al país: la màquina de vapor locomòbil semifixa Wolf (1906). El projecte de la sala de màquines va ser obra de l’enginyer Francesc Izard i Bas, per encàrrec de l’empresa La Mercantil Sabadellense.

L’exposició té com a fil conductor fonamental l’explicació dels canvis energètics i tot el que això va significar per al desenvolupament de la indústria tèxtil a la ciutat. La visita s’inicia amb un audiovisual amb el qual s’introdueix els visitants en el marc històric de la industrialització a Catalunya i a Sabadell: Després es poden observar la xemeneia, l’antiga sala de calderes, les carboneres, la torre de condensació i el recanvi tubular de la Wolf.

Forma part de la llista dels 150 elements del patrimoni industrial català.

RXAṚITA

LMEƐLUMAT