Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu d'Història de Girona

Despatx de Carles Rahola Llorens

Taula, prestatgeries, llibres, màquina d’escriure i eines d’escriptura de Carles Rahola que tenia al domicili familiar de la ronda de Ferran Puig, mantinguts intactes per part de la família, segle XX. Fotografia de Jordi Puig.

Carles Rahola Llorens (1881-1939), escriptor i periodista, fou autor de diversos estudis històrics,  especialment sobre Girona. No va militar mai en cap partit, però políticament s’identificava amb les idees republicanes, d’esquerres i catalanistes. Poc després de l’entrada de les tropes feixistes a Girona, fou detingut i afusellat el 15 de març de 1939 al cementiri de Girona. El 2016 els seus néts van donar a la ciutat el mobiliari del seu despatx, que avui el Museu mostra com a testimoni del treball i esforç intel·lectual d’aquell home bo, honest i culte. Els textos escrits aquí varen ser un crit de protesta i de lluita, però també d’esperança, contra la barbàrie, la incultura i la intolerància. Aquest conjunt emblemàtic permet rellegir un període de la història de la ciutat i del món, i mostrar tant aquell temps trist en què l’horror i la violència varen caure sobre Girona, com aquell altre temps, anterior, ple de cultura, de civisme i d’humanitat que avui és un dels llegats més brillants de la nostra història.