Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona

Mà dreta i mà esquerra de Julio Antonio

Mà dreta i mà esquerra de Julio Antonio, Julio Antonio, 1911. Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona.

Julio Antonio es va fer un motlle de les seves pròpies mans per utilitzar-les com les mans de l’heroi ferit del Monument als Herois i, d’aquesta manera, aconseguir que fos el més versemblant possible. L’escultor va prémer energèticament un tros de fang cru per representar l’acció d’agafar amb la seva mà dreta una mena de punyal i amb la mà esquerra part de la roba que cau per la seva esquena. Gràcies a aquest testimoni, podem conèixer una mica més sobre l’aspecte físic de l’escultor.