Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu d'Art de Girona

Farmàcia hospitalària de l’antic hospital de Santa Caterina

Interior de la farmàcia hospitalària.

L’antiga farmàcia de l’hospital de Santa Caterina es considera un dels conjunts farmacèutics conservats in situ més notables del segle XVIII. L’estança està coberta per una volta d’aresta decorada amb pintures al·legòriques del segle XIX, que cobreixen unes pintures més antigues d’època barroca amb al·legories galèniques.

Del mobiliari conservat destaca el cordialer, l’armari on es guardaven els medicaments més preuats, incorporat en el conjunt de prestatgeries. La farmàcia conserva una col·lecció de més de 300 pots de ceràmica blanca vitrificada datats dels segles XVII i XVIII, a més de diversos morters, flascons de vidre bufat i recipients de fusta, entre d’altres. Aquest conjunt de pots de ceràmica és un dels més importants d’Europa per la seva cronologia i la quantitat de recipients que la formen. Una altra de les joies d’aquesta farmàcia és la biblioteca, que recull diverses publicacions i tractats relacionats amb la medicina que van del segle XIII fins al XX.

RXAṚITA

LMEƐLUMAT