Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Comarcal de l’Urgell - Tàrrega

Asc de vernís negre en forma de cap de nubi

Asc de vernís negre en forma de cap de nubi produït segurament a Sicília entre el 250-200 aC. Museu Comarcal de l’Urgell - Tàrrega.

Asc on la representació dels trets facials és naturalista, amb els llavis sobrepintats de color grana i les dents de blanc, amb cabells trenats tocats amb una diadema. Presenta un broc a la part superior del cap i s’intueix la presència d’una nansa vertical en la part posterior.

La representació de formes i decoracions elaborades cal relacionar-la amb l’excepcionalitat del contingut o el seu origen.

Va ser trobada al carrer 7 del Molí d’Espígol, nivell d’abandó final de l’assentament entorn del 200 aC.