Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Museu Comarcal de la Conca de Barberà

Castell dels Llorac a Solivella

El castell de Solivella es troba a la part més alta de la vila, dominant gran part del terme.

Un dels principals recursos turístics de Solivella, situat en un dels punts més elevats del municipi, són les restes de l’antic castell palau de la família Llorac. Tot i que el lloc ja és esmentat el 1058, la seva colonització no es dugué a terme fins a finals del segle XII, època en què es va construir la primera torre del castell. Destacava per les seves grans defenses, amb merlets i matacans, i disposava d’un espaiós pati central.

Tot i els segles transcorreguts des d’aquella joia del gòtic florit català, avui el visitant hi trobarà uns vestigis prou significatius per fer-se una idea de com fou aquell monstre de pedra. Cal destacar la muralla primitiva i la porta d’accés al recinte emmurallat, el pati d’armes i els murs i contramurs, que delaten de quina forma s’organitzava la vida dins el castell.

RXAṚITA

LMEƐLUMAT