Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

MNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya

Ramon Casas, Ramon Casas i Pere Romeu en un automòbil, 1901

Ramon Casas i Pere Romeu en un automòbil, Ramon Casas, 1901. Oli sobre tela, 208 x 291 cm. MNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya. Barcelona.

Pintura singular del modernisme català que representa el mateix Ramon Casas i Pere Romeu, propietari de la famosa cerveseria Els Quatre Gats, conduint un automòbil, vehicle propi del segle XX, que decorava la paret principal de la famosa cerveseria. El 1901, aquesta tela en va substituir una altra en que els mateixos personatges pedalejaven en un tàndem, amb la silueta de Barcelona al fons. Ambdues dues obres han esdevingut unes de les més emblemàtiques del modernisme català.

La finalitat decorativa de les dues pintures, el to humorístic i l’estil les acosta a la tècnica del cartell, gènere en el qual Ramon Casas havia adquirit un gran prestigi, tot acostant-se a l’estètica de l’Art Nouveau i a l’art del gran cartellista francès Toulouse- Lautrec.