Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

MNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya

Pintures murals de la Conquesta de Mallorca, 1285-1290

Pintures murals de la Conquesta de Mallorca, Mestre de la Conquesta de Mallorca, segle XIII. Fresc traspassat a tela. MNAC - Museu Nacional d'Art de Catalunya. Barcelona.

Les pintures murals de la Conquesta de Mallorca provenen de l’antiga casa senyorial de la família Caldes al carrer de Montcada de Barcelona, més tard coneguda com a Palau Aguilar, que actualment acull el Museu Picasso. Descobertes i arrencades l’any 1961, són un dels exemples més rellevants de la pintura catalana del primer gòtic o gòtic lineal. Narren la conquesta de l’illa de Mallorca per Jaume I el Conqueridor, esdevinguda el 1229. Com si es tractés d’una crònica pintada, els episodis segueixen la narració detallada en les cròniques medievals catalanes, com ara el Llibre dels Feits del rei Jaume I i la Crònica de Bernat Desclot.