Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Masia de Can Saragossa

Diversos objectes procedents de les excavacions portades a terme al turó Rodó

Diversos objectes procedents de les excavacions portades a terme al turó Rodó. Masia de Can Saragossa. Museu del Mar de Lloret de Mar.

La descoberta del jaciment data de l’any 1925, quan Enric Botet i Sisó, apotecari de Lloret, va localitzar aquestes restes arqueològiques durant la construcció d’un camí. Des de les excavacions arqueològiques dels anys 2000-2003, l’assentament tardoibèric es coneix en la seva totalitat. Està estructurat en quatre zones: el sistema defensiu i d’accés al recinte, l’àrea oberta central, les set cases adossades a la part de dins de la muralla nord i les petites estances de la banda sud.

Aquí presentem una petita mostra d’objectes descoberts durant la seva excavació i consolidació.