Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Castell Cartoixa de Vallparadís

Vista de les esglésies de Sant Pere, Modest Urgell (abans de 1894)

Vista de les esglésies de Sant Pere, Modest Urgell, anterior al 1894, oli sobre tela, 51,5 × 90 cm. Fotografia de Teresa Llordés. Castell Cartoixa de Vallparadís. Museu de Terrassa.

Aquesta pintura de Modest Urgell i Inglada (Barcelona, 1839-1919) reprodueix les esglésies de Sant Pere de Terrassa vistes des del torrent de Santa Maria. Es tracta d’una obra de maduresa de l’artista que cal datar abans del 1894, any en què l’obra fou donada a la ciutat.

L’artista era deixeble de Ramon Martí i Alsina i va rebre la influència dels paisatges de Joaquim Vayreda i del realisme francès de Gustave Courbet.

Modest Urgell es considerava a si mateix un pintor romàntic, tot i que no inventava paisatges. Tenia la voluntat de transmetre els sentiments i l’estat d’ànim que aquests produïen.