Amutar n taẓẓut x rmetḥef d timḍinin

Castell Cartoixa de Vallparadís

Cap de la Geganta Nova de Terrassa

Cap de la Geganta Nova de Terrassa, Lluís Carbonell i Colom, 1950, 95 × 91 × 66 cm. Castell Cartoixa de Vallparadís. Museu de Terrassa.

El bust de la Geganta Nova de Terrassa va ser fet a Olot, l’any 1950, al taller de l’escultor Lluís Carbonell. L’Estefania, nom de la geganta, representa la comtessa Ermessenda de Carcassona. Es va estrenar a la Festa Major de Terrassa de l’any 1950. Actualment se’n fa sortir al carrer una rèplica.

La geganta sencera fa 3,65 m d’alçada. Les joies (arracades, collaret, corona), així com els vestits, van ser elaborats pels alumnes i professors de l’Escola de la Llar de Terrassa. La seva parella és el Gegant Nou de Terrassa, en Ramonet.