Cercador de musèus

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona

Els objectes d’ús quotidià

<p><strong><span style="font-weight: 400;">Vista de la sala dedicada als objectes de la vida quotidiana</span></strong>.</p>

Vista de la sala dedicada als objectes de la vida quotidiana.

Podem intentar imaginar i reconstruir la vida quotidiana en època romana a partir dels objectes exposats en aquesta sala.

El comerç, el trobem representat en diferents tipus d’àmfores que servien per transportar en bones condicions un volum considerable d’aliments des dels llocs d’origen fins als magatzems i contenidors públics o privats (grans sitges o dipòsits, dolis, gerres, etc.).

També ens podem apropar aquí als jocs i diversions romans. Molts d’aquests jocs privats tenen una gran similitud amb els nostres. Els infants jugaven a fet a amagar, a parells i senars, a la gallina cega o a la rutlla (guiant el cèrcol amb pals). Tenien baldufes, feien construccions i jugaven amb tabes, amb nines de fang cuit, fusta, os o ivori, i amb petits vasos i atuells de ceràmica (fireta). Els adults s’entretenien amb alguns d’aquests jocs (tabes, daus, etc.) i amb d’altres en què apostaven. Però, sobretot, valoraven els ludi, dies en què es feien jocs i espectacles públics.

A través de les joies, els objectes de tocador, els instruments d’ús litúrgic o la vaixella, les gerres i els estris de cuina, podem conèixer altres aspectes de la vida quotidiana romana, com l’abillament personal, la religiositat i els hàbits alimentaris.

OBJÈCTES

<p><strong><span style="font-weight: 400;">Ll&agrave;ntia amb representaci&oacute; d&rsquo;una m&agrave;scara teatral a la nansa, finals segle I dC - segle II dC, bronze, 21 &times; 11 &times; 27 cm</span></strong>.</p>
Llàntia amb màscara teatral