Cercador de musèus

Museu Frederic Marès

Versió del monument a Francesc Soler i Rovirosa

<p><em>Versi&oacute; del monument a Francesc Soler i Rovirosa</em>, Frederic Mar&egrave;s Deulovol, 1928, &copy;&nbsp;Museu Frederic Mar&egrave;s. Foto: Ramon Muro</p>

Versió del monument a Francesc Soler i Rovirosa, Frederic Marès Deulovol, 1928, © Museu Frederic Marès. Foto: Ramon Muro

Frederic Marès, a més d’un gran col·leccionista, va ser un destacat escultor. La seva obra, present als carrers i les places de Barcelona, també es pot admirar al seu estudi biblioteca, on s’exhibeixen algunes de les seves escultures donades al museu el 1988. Aquesta escultura en marbre és el model de la figura principal del monument dedicat a Francesc Soler i Rovirosa. Arran d’aquesta obra, Marès es va consagrar com a escultor públic, i aquest monument va passar a formar part de la història de l’escultura commemorativa de la ciutat.