Cercador de musèus

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Bust reliquiari de Sant Sebastià

<p><strong><span style="font-weight: 400;">Bust reliquiari de sant Sebasti&agrave;, segle XVI, catedral de Solsona (el Solson&egrave;s).</span></strong></p>

Bust reliquiari de sant Sebastià, segle XVI, catedral de Solsona (el Solsonès).

Aquest bust reliquiari, juntament amb el de santa Úrsula, provenen del tresor de la col·legiata de Sant Vicenç de Cardona. Aquí eren venerats a la cripta anomenada Confessio o Capella de les Relíquies, des d’on foren traslladats a la catedral de Solsona.

El bust de sant Sebastià, que conté fragments d’un crani i altres relíquies, és una de les obres mestres de l’argenteria renaixentista barcelonina de començament del segle XVI, possiblement obra de Pere Joan Palau.

A dins conservava una bossa reliquiari d’origen musulmà, de seda i or, del segle XIV, exposada actualment a la sala gòtica del museu.