Cercaire de musèus e localitats

Museu Diocesà de Tarragona

Sala II. Antiga capella de Corpus Christi

La sala II del museu ocupa l’antiga capella de Corpus Christi, construïda entre els segles XIII-XV.

La sala s’ha reformat el 2014, amb motiu del primer centenari del museu, i s’ha dedicat novament a l’exhibició de gran part de la seva col·lecció senyera: la Pinacoteca Gòtica, recentment restaurada. Es mostren algunes de les peces més destacades, obra de mestres de l’escola de Tarragona com Joan de Tarragona, el Mestre de Santa Coloma de Queralt, Mateu Ortoneda o Ramon de Mur, juntament amb altres realitzades per pintors com Joan Mates o Jaume Ferrer II. Destaquen els retaules del santuari de la Mare de Déu de Paret Delgada; de sant Bartomeu, de la catedral; de sant Jaume el Major, de Vallespinosa; de sant Pere Apòstol, de Vinaixa, o el que presideix la sala, de la Mare de Déu de Solivella. Dos dels retaules gòtics del museu de grans dimensions, el de la Mare de Déu de Santes Creus i el de sant Miquel de la Pobla de Cérvoles, es mostren actualment en sengles capelles de la catedral.

Així mateix es poden veure algunes mostres d’escultura gòtica, com la imatge de la Mare de Déu de Santes Creus i algunes altres imatges marianes procedents de diversos llocs de la diòcesi, que complementen la sèrie d’imatges de pedra policromada que ornamenten la capella.

Una vitrina exhibeix una selecció d’argenteria litúrgica, entre la qual s’haurien de destacar la Veracreu de l’arquebisbe Sescomes i el reliquiari de sant Fructuós.

OBJÈCTES