Cercador de musèus

Museu del Joguet de Catalunya

Els ninos eròtics de Mme. Zka

<p>Diversos ninos de teixit cosits per la senyora Zka el 1954 a Fran&ccedil;a. Foto: &copy; Jordi Puig</p>

Diversos ninos de teixit cosits per la senyora Zka el 1954 a França. Foto: © Jordi Puig

El 1962, Guy Selz va publicar a La Brèche, revista dirigida pel seu amic André Breton, un article sobre la senyora Zka i els seus ninos de teixit, que Selz va poder obtenir a través del pintor i col·leccionista d’art brut Jean Dubuffet.

Feia quinze anys que la senyora Zka vivia reclosa al seu propi món, en una habitació petita i blanca d’un hospital psiquiàtric, on passava el temps cosint. El detallisme i perfecció dels ninos, així com la seva al·lusió sexual, el van fascinar. A l’article, Selz fa notar com d’estrany i sorprenent pot ser el resultat d’uns trossos de roba a les mans d’una «boja» i d’unes parcel·les de records treballats amb minúcia.