Cercaire de musèus e localitats

Museu del Cinema-Colleccion Tomàs Mallol

En tot fixar era imatge deth mon. Era caisha d’optica e era fotografia

Encastre “En tot fixar era imatge deth mon: veir eth mon per un horat”.

Encastre “En tot fixar era imatge deth mon: veir eth mon per un horat”.

Es caishes d’optica: veir eth mon per un horat

Enes sègles XVII e XVIII s’artenhen airines entà qu’era man der òme pogue calcar es imatges captades pera camèra escura. Parallèlament, es caishes optiques o Mondo Nuovo permeten as espectadors veir, sense mòir-se de lòc, ciutats e paratges aluenhadi, a trauès d’aguestes imatges nomentades vistes optiques, contemplades ath laguens d’ua caisha e a trauès d’un horat damb un lent.

Era fotografia: era quimica substituís eth pintor

A compdar de 1839, e gràcies ara quimica, se pòden fixar permanentament es imatges captades pera camèra escura. Ei era fotografia, capabla de reprodusir damb precision es eveniments efimèrs, en tot capturar es aparences e en tot aufrir ar uelh uman ua naua e mès reau percepcion dera realitat.

OBJÈCTES

<p>Mondo Nuovo o caisha d&rsquo;optica, c. 1825. Fotografia de J.&nbsp;M. Oliveras. Mus&egrave;u deth Cin&egrave;ma - Colleccion Tom&agrave;s Mallol.</p>
Mondo Nuovo o caisha d’optica
Mondo Nuovo o caisha d’optica
<p>Vista optica <em>Vue du Palais du Duc d&rsquo;Aveiro &agrave; Lisbonne</em>, Daumont (editor), Fran&ccedil;a, c. 1780. Mus&egrave;u deth Cin&egrave;ma - Colleccion Tom&agrave;s Mallol.</p>
Vista optica
Vista optica
<p>Polyorama Panoptique, P. H. A. Lefort, Fran&ccedil;a, demp&uacute;s deth 1850. Mus&egrave;u deth Cin&egrave;ma - Colleccion Tom&agrave;s Mallol.</p>
Poliorama panoptic
Poliorama panoptic
scroll to top icon