Cercador de musèus

Museu de Tortosa

Turtuxa. A l'extrem d'Al-Àndalus.

<p>Turtuxa esdevingu&eacute; una de les ciutats andalusines m&eacute;s importants del llevant peninsular.</p>

Turtuxa esdevingué una de les ciutats andalusines més importants del llevant peninsular.

Amb la invasió musulmana de l’antiga Hispània romana, Dertosa, anomenada Turtuxa a partir de llavors, va esdevenir un referent d’Al-Àndalus. Al segle IX les fronteres es van estabilitzar i Turtuxa va passar a ser un dels enclavaments extrems al nord del domini andalusí, dins el sistema defensiu de la Marca Superior, a la vall de l’Ebre. En pocs anys es va completar el procés d’islamització i la nova societat va acabar imposant la seva cultura, religió i administració. Turtuxa, “la llunyana”, va ser, durant més de 400 anys, una ciutat integrada dins el món musulmà i citada per cronistes i historiadors coetanis.

OBJÈCTES

<p>Estela funer&agrave;ria <em>maqabriya, </em>segle XII.</p>