Cercador de musèus

Museu de Montserrat

La dama de l’ombrel·la

<p><em>La dama de l&rsquo;ombrel&middot;la</em>, John Singer Sargent, 1911, aquarel&middot;la, 65 &times; 54 cm. Donaci&oacute; J. Sala Ardiz</p>

La dama de l’ombrel·la, John Singer Sargent, 1911, aquarel·la, 65 × 54 cm. Donació J. Sala Ardiz

Elaine Kilmurray, autora del catàleg raonat de Sargent, ha identificat en La dama de l’ombrel·la de Montserrat el retrat de Rose-Marie Ormond, neboda del pintor. Entre 1900 i 1913 John Singer Sargent (1856-1925) estiuejava als Alps amb la família. Aquesta aquarel·la pertany a una sèrie de figures femenines que va pintar a Simplon el 1911, la part més important de les quals es troba al Museum of Fine Arts de Boston. Tot i l’amistat amb Monet, a Sargent només li podem aplicar el qualificatiu d’impressionista en sentit ampli. Va ser el retratista de l’aristocràcia del seu temps més sol·licitat i ben pagat.