Cercaire de musèus e localitats

Musèu de Mataró. Can Serra

Fotografia deth Horn deth Veire

Eliseu Masafrets, veirèr d’ampoles deth Horn deth veire, 1947. Fotografia de Santi Carreras i Sajaloli. Archiu Municipau de Mataró / Hons Carreras.

Era tradicion dera fabricacion de veire en Mataró a antecedents ena epòca romana, mès ei sustot enes sègles XVI ath XVIII quan artenh era maxima esplendor.

A començaments deth sègle XX se constituís era societat Juan, Estañol y compañía, dedicada ara fabricacion de veire e cristau. Ei eth precedent dera Cooperativa deth Horn deth Veire que nèish legaument eth 27 de junh de 1935.

Er an 1944, Cristaleries de Mataró fabricaue 16 milions d’ampoles, includidi tudèus, canons, barretes e listrons termometrics. Enes ores liures es manòbres creauen objèctes decoratius coma peishi, vasi e sarrapapèrs.