Cercaire de musèus e localitats

Museu de les Terres der Ebre

Parc Arqueològic de la Carrova

Villa romana e torre dera Carrova, plaçada ena val der Ebre entre Amposta e Tortosa.

Situat a la vora de l'eix de l'Ebre (C-12), el Parc Arqueològic de la Carrovapermet visitar, en un mateix espai, dos monuments rellevants de les Terres de l'Ebre.

D'una banda, les restes d'una important vil·la romana que va estar activa entre els segles I aC i V dC, exemple dels assentaments rurals d'època antiga al tram final de l'Ebre. La visita permet descobrir la zona de treball de l'establiment, especialitzada en la pesca.

De l'altra, una majestuosa torre de vigilància de l'Ebre que data del segle XIV i que va ser, fins al segle XIX, una granja agrícola dels monjos cistercencs de Benifassa. Ha estat restaurada i habilitada per a la visita i, des del seu terrat, s'obté una magnífica panoràmica del riu i la seva vall.

ENCASTRE

<p>Aquesta explotaci&oacute; agropecu&agrave;ria romana va ser localitzada als anys seixanta.</p>
La vil·la romana de La Carrova
<p>La torre es va construir al segle XIV en un lloc estrat&egrave;gic.</p>