Cercador de musèus

Museu de la Vida Rural

Fent tard a la missa del gall

<p><strong><em><span style="font-weight: 400;">Fent tard a la missa del gall</span></em><span style="font-weight: 400;">, Josep Trait&eacute;, 1990, escultura de terracota, 34,5 &times; 21,5 &times; 27 cm.</span></strong></p>

Fent tard a la missa del gall, Josep Traité, 1990, escultura de terracota, 34,5 × 21,5 × 27 cm.

Representació relacionada amb la tradicional missa del gall de la nit de Nadal. Una família es dirigeix a missa. El fred i el vent impacten en tot el conjunt.

Als Països Catalans, el Nadal comença amb aquesta missa, plena de ressonàncies litúrgiques i populars, que se celebra a mitjanit.

En algunes esglésies, la missa comença amb el Cant de la Sibil·la, una de les dramatitzacions medievals del cicle de Nadal que més arrelaren a la Península, sobretot a Catalunya. El 2010, la UNESCO declarà el Cant de la Sibil·la de Mallorca patrimoni cultural immaterial de la humanitat.