Cercador de musèus

Museu de Badalona - Conjunt Termes i Decumanus

Carrers i edificis de Baetulo

<p>Part del <em>decumanus maximus</em> de la ciutat de Baetulo i d&rsquo;algunes de les botigues del f&ograve;rum.&nbsp;Museu de Badalona / Antonio Guill&eacute;n &copy;</p>

Part del decumanus maximus de la ciutat de Baetulo i d’algunes de les botigues del fòrum. Museu de Badalona / Antonio Guillén ©

El decumanus maximus era un dels dos carrers principals de Baetulo. Tenia una amplada de 8,50 m, era paral·lel al mar i conduïa al fòrum o plaça central de la ciutat. A través de l’itinerari es pot resseguir aquesta via fins a l’encreuament amb el cardo maximus, l’altra via principal de la ciutat, de 7,5 m d’amplada, del qual es conserva un gran col·lector. A la dreta del decumanus, hi ha un edifici públic de botigues (tabernae), on es poden veure els espais destinats a la venda i a l’emmagatzematge comercial, alguns dels quals conserven les pintures murals originals que les decoraven. L’itinerari ressegueix un carrer de dimensions més petites en direcció muntanya-mar (cardo minor), que conduïa a les termes.

El recorregut a través dels carrers principals del centre de la ciutat permet veure els edificis (que amb tota probabilitat tenien més de dos pisos) on vivia el gruix de la població: humils i d’escasses dimensions. Així mateix, es poden veure mostres de pintures murals, paviments i elements arquitectònics d’època romana que han estat recuperats al territori de la ciutat de Baetulo.

OBJÈCTES

<p>Restes de la principal claveguera de l&rsquo;antiga ciutat de Baetulo, situada sota el <em>cardo maximus</em>.&nbsp;Museu de Badalona / Llu&iacute;s And&uacute; &copy;</p>
Claveguera del cardo maximus
<p>Pintura mural que decora una de les habitacions recuperades al costat del <em>cardo maximus</em> de la ciutat de Baetulo.&nbsp;Museu de Badalona / Llu&iacute;s And&uacute; &copy;</p>