Cercador de musèus

Museu d’Història de Catalunya

Retaule de sant Sebastià i sant Eloi

<p>Retaule de sant Sebasti&agrave; i sant Eloi, c. 1460, pintura sobre fusta, esgl&eacute;sia de Sant Esteve de Granollers. Dip&ograve;sit del Museu Nacional d&rsquo;Art de Catalunya, Barcelona. &copy; de la fotografia: Museu d&rsquo;Hist&ograve;ria de Ca

Retaule de sant Sebastià i sant Eloi, c. 1460, pintura sobre fusta, església de Sant Esteve de Granollers. Dipòsit del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona. © de la fotografia: Museu d’Història de Ca

El gòtic forma part d’un moment de plenitud cultural i és l’estètica coetània de l’expansió del poder català a la Mediterrània. La pintura gòtica es manifesta en els grans retaules, sobre fusta i també en els vitralls. Els mestres del moment utilitzen i combinen les tècniques més diverses: enguixats, pintures al tremp o daurats.

Les imatges representades deixen de ser informacions expressionistes i intenten comunicar sentiments i sensacions. Per aconseguir-ho, es plantegen entorns de naturalitat i versemblança. La sensació d’espais reals s’aproxima a partir de dues vies: la perspectiva i el clarobscur.