Cercador de musèus

Museu d’Història de Catalunya

Motlle d’estampació d’indianes

<p>Motlle d&rsquo;estampaci&oacute; d&rsquo;indianes, segles XVIII-XIX, fusta. Dip&ograve;sit del Museu Etnol&ograve;gic, Barcelona. &copy; de la fotografia: Museu d&rsquo;Hist&ograve;ria de Catalunya (Ramon Manent)</p>

Motlle d’estampació d’indianes, segles XVIII-XIX, fusta. Dipòsit del Museu Etnològic, Barcelona. © de la fotografia: Museu d’Història de Catalunya (Ramon Manent)

En el segle XVIII s’estenen per tot Europa uns colorants fixos que servien per tenyir les teles, les de cotó. La roba que es va començar a difondre era de colors llampants i vistosos i també amb diferents tipologies d’estampats: les indianes. Aquí podeu veure un motlle de fusta per a estampació d’indianes amb decoració floral i geomètrica.