Cercador de musèus

Museu d’Història de Cambrils

El poblament antic a Cambrils

<p>Interior del museu amb les sales dedicades a l&rsquo;arqueologia.</p>

Interior del museu amb les sales dedicades a l’arqueologia.

A la planta baixa de la seu principal del Museu d’Història de Cambrils, ubicat al Molí de les Tres Eres, es pot visitar l’exposició “El poblament antic a Cambrils”. La visita permet resseguir l’ocupació humana a l’antiguitat, des de la prehistòria fins al final de l’Imperi romà, gràcies als objectes arqueològics apareguts en les diferents excavacions realitzades al municipi. Entre aquests objectes hi trobem els estris de pedra dels primers pobladors d’època neolítica, descoberts al jaciment del Cavet, on podem dir que hi van viure els primers pagesos de la Península ibèrica. O també el conjunt de bronzes romans de la Llosa, fruit d’una troballa excepcional que permet conèixer com deuria ser la vida en una de les moltesvillae romanes del voltant de Tàrraco ara fa 2000 anys.

El jaciment de la Llosa es pot visitar amb visites concertades.

OBJÈCTES

<p>Detall del lampadari rom&agrave; de la Llosa.</p>
Lampadari romà de la Llosa.