Cercador de musèus

Museu d’Art de Sabadell

Panoràmica de Sabadell, Joan Vila Cinca (1910)

<p><em>Panor&agrave;mica de Sabadell</em>, Joan Vila Cinca, 1910, oli sobre tela, 55 &times; 512 cm</p>

Panoràmica de Sabadell, Joan Vila Cinca, 1910, oli sobre tela, 55 × 512 cm

Aquesta vista hivernal de Sabadell, del patriarca del paisatgisme sabadellenc, Joan Vila Cinca (Sabadell, 1856 - Sant Sebastià de Montmajor, 1938), és una contundent visió pictòrica urbana força anterior a la consagració d’aquest tema a Catalunya.

Panoràmica inusual, desproporcionadament apaïsada, es va pintar per decorar l’estand del Gremi de Fabricants de Sabadell a l’Exposició de Buenos Aires del 1910. Això explica el seu format insòlit ―no era una pintura de cavallet, sinó un element decoratiu i representatiu que s’havia de veure de lluny en un pavelló―, i també el tractament d’un tema del tot infreqüent en una exposició purament artística.