Cercador de musèus

Museu d’Art de Girona

Retaule de santa Úrsula i les onze mil verges, 1520-1523

<p><em>Retaule de santa &Uacute;rsula i les onze mil verges</em>, Joan de Borgonya, 1519-1521</p>

Retaule de santa Úrsula i les onze mil verges, Joan de Borgonya, 1519-1521

Taula central del Retaule de santa Úrsula, pintat per Joan de Borgonya per a la capella de Santa Úrsula i les onze mil verges de la catedral de Girona.

El retaule, que l’any 1936 era a l’església de Santa Maria de les Olives, al Pla de l’Estany, va ser cremat durant la Guerra Civil. Aquesta taula va sobreviure gràcies a ser traslladada al Museu Diocesà de Girona, el 1935.

Santa Úrsula, identificada pels seus atributs, la diadema reial, la sageta del martiri i el llibre simbòlic de la fe cristiana, rep aquí un tractament escultòric, enriquit amb detalls ornamentals.

Retaule de santa Úrsula i les onze mil verges, Joan de Borgonya, 1519-1521, oli, tremp i fusta, 197 × 93 cm, església de les Olives de Sant Esteve de Guialbes (Pla de l’Estany)