Cercador de musèus

Museu d’Art de Girona

Retaule de Sant Feliu de Girona

<p>Retaule de Sant Feliu, Perris de Fontaines, Pere Robredo, Joan de Ventrica i Joan de Borgonya, 1504-1520.</p>

Aquest retaule, ara desmuntat, va presidir l’absis del temple gironí de Sant Feliu fins a la Guerra Civil espanyola. Actualment ocupa la totalitat de la sala 9 del museu. L’execució complerta del retaule va durar setze anys. A les taules principals s’hi representen les escenes de la vida i el martiri de Sant Feliu.

Va ser iniciat l’any 1504 pel pintor Perris de Fontaines, autor de la predel·la, i posteriorment continuat per Joan de Borgonya que va realitzar les taules centrals. La part escultòrica va ser realitzada per Pere Robredo i Joan de Ventrica.

Tremp/oli i fusta

Església de Sant Feliu de Girona