Cercador de musèus

Martiri de sant Sebastià, 1652-1679

<p><em>Martiri de sant Sebasti&agrave;</em>, Josep Tramulles, 1652-1679</p>

Martiri de sant Sebastià, Josep Tramulles, 1652-1679

L’any 1650, la pesta va devastar la ciutat de Girona, i el Consell General de la ciutat va promoure la realització d’un exvot a sant Sebastià com a acció de gràcies un cop recuperada la normalitat. Dos anys més tard, s’encarregà la realització d’un retaule a l’escultor Josep Tramulles, un dels autors més destacats del segle XVII. L’artista, però, només acabà aquest taula principal, que representa el martiri del sant. El 1679, el retaule definitiu, que no s’ha conservat i en què intervingué l’escultor Anton Barnoia, s’instal·là a la nova capella de l’Hospital de Santa Caterina.

Martiri de sant Sebastià, Josep Tramulles, 1652-1679, fusta policromada, 310 × 220 cm, capella de l’antic Hospital de Santa Caterina