Cercador de musèus

Ullastret

<p>Poblat ib&egrave;ric del puig de Sant Andreu d&rsquo;Ullastret</p>

Poblat ibèric del puig de Sant Andreu d’Ullastret

El poblat ibèric del puig de Sant Andreu d’Ullastret és el més gran de Catalunya. Es considera que fou una autèntica ciutat, capital de la tribu ibera que els autors antics anomenaren indiketes. El primer poblat ibèric d’Ullastret data de la primera meitat del segle VI aC, tot i que la zona s’ha relacionat amb assentaments anteriors, de la primera edat del ferro. Es tracta d’un poblat aturonat i fortificat amb una gran muralla, que permetia controlar tot el paisatge circumdant.

El poblat forma part d’un conjunt arqueològic d’època ibèrica més extens, del qual coneixem un altre poblat, una necròpolis, i un seguit de petits assentaments dispersos pel territori.

La visita al jaciment ibèric d’Ullastret es completa amb la visita al museu, on s’exposen les troballes arqueològiques més destacades del conjunt arqueològic.

ENCASTRE

La muralla
<p>Vista de les estructures corresponents als recintes sagrats de la ciutat ib&egrave;rica</p>
La zona dels temples