Cercaire de musèus e localitats

Museu Comarcal de Manresa

Espai Manresa 1522, la ciutat d’Ignasi

Vista general de l’Espai 1522, la ciutat d’Ignasi. Antic claustre de l’antic convent dels Predicadors.

L’Espai Manresa 1522 ofereix una visió de conjunt de la ciutat que va conèixer Ignasi de Loiola durant la seva estada de quasi un any a la capital del Bages on, segons la tradició, inicià l’escriptura dels Exercicis Espirituals. Per mitjà de diversos recursos –una maqueta de la Manresa de principis del segle XVI, un audiovisual, caixes de llum...- proposa una aproximació a la ciutat on el futur sant va viure un seguit d’experiències que el van transformar profundament i el van confirmar en la missió que culminaria en la fundació de la Companyia de Jesús.

L’espai és també una invitació a conèixer els diferents punts de la ciutat que conserven el record de la petjada ignasiana, units a través d’un itinerari de descoberta.

L’exposició incorpora diferents restes artístiques i arquitectòniques, procedents d’edificis que el fundador dels jesuïtes va conèixer i va veure amb els seus propis ulls.

MAPA

INFORMACION