Cercador de musèus

Castelló d'Empúries

<p>L&rsquo;Ecomuseu-Farinera us d&oacute;na la benvinguda. &copy;Manel Puig</p>

L’Ecomuseu-Farinera us dóna la benvinguda. ©Manel Puig

La Farinera de Castelló d'Empúries és una fàbrica de finals del segle XIX i de la primera meitat del segle XX que s’aixeca sobre un dels tres molins fariners medievals. L’any 1998 va obrir al públic, recuperada pel municipi i convertida en un ecomuseu que dóna a conèixer l’evolució de la indústria farinera a Catalunya i el gran canvi que va patir la producció de farina durant la segona meitat del segle XIX. Forma part del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

La visita ofereix un itinerari pels espais fabrils, endinsant-se en un recorregut que porta d’un pis a l’altre, tot seguint el complex procés del gra de blat. El visitant viatja a través de la història i la ciència per conèixer una mica més el món del blat, de la farina i del pa.

També es recomanable la visita a l’espai EmpordàNA’T, un tast dels quatre grans espais protegits de l’Empordà, una passejada pel seu patrimoni natural, cultural i intangible.

ENCASTRE

<p>Saps com han canviat els molins per moldre el blat des del neol&iacute;tic fins al sistema austrohongar&egrave;s? &copy;Pep Botey</p>
Revolució en la mòlta i tota la força de l’aigua
<p>Coneix les caracter&iacute;stiques del blat i el que cal saber per fer un bon pa. &copy;Pep Botey.</p>
Saps d’on surt la farina?
<p>A la Farinera cada una de les m&agrave;quines t&eacute; una funci&oacute;: netejar, condicionar, moldre o classificar. &copy;Jordi Cass&uacute;.</p>
El procés productiu i el Rec del molí
<p>L&rsquo;Empord&agrave;, una comarca natural amb un paisatge extraordinari. &copy;Toni Llobet - Manel Puig.</p>
Espai EmpordàNA’T. Un espai natural únic