מוצא מוזיאון

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona

Tarragona

Edifici del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona a la plaça del Rei.

El Museu Arqueològic es troba actualment tancat per obres. Mentre es reforma la Seu del museu a la plaça del Rei podeu visitar l'exposició de síntesi Tarraco/MNAT, al Tinglado 4 del Port de Tarragona, on coneixereu vuit segles de la història de Tàrraco a través d'una selecció representativa del fons del MNAT.

El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona és el més antic de Catalunya en la seva especialitat. Format durant la primera meitat del segle XIX, ha estat, des dels seus orígens, el centre de recuperació i conservació del patrimoni arqueològic de Tarragona i de la seva àrea d’influència.

La importància històrica i monumental de la ciutat romana de Tàrraco, capital de la Hispània Citerior, i dels jaciments arqueològics de la seva rodalia, ha proporcionat al museu una important i rica col·lecció de materials arqueològics que il·lustren el procés de romanització de la península Ibèrica.

Si bé algunes de les peces que actualment formen part del museu provenen de col·leccions dels segles XVI, XVII i XVIII, la major part dels fons han estat recuperats els últims 150 anys com a conseqüència de la construcció del port modern i, més recentment, de l’extraordinari creixement urbanístic de la ciutat.

הרחבות

<p>Vista general de la necr&ograve;polis paleocristiana de Tarragona, conservada <em>in situ</em>.</p>
Museu i Necròpolis Paleocristi
Museu i Necròpolis Paleocristians