מוצא מוזיאון

Museu Molí Paperer de Capellades

Capellades

Museu Molí Paperer de Capellades i la Bassa.

El Museu Molí Paperer de Capellades està situat a la població de Capellades (a 60 km de Barcelona) en un antic molí paperer del segle XVIII, anomenat Molí de la Vila. És un edifici amb una superfície de 2.200 m2 i consta de quatre plantes i soterrani. Al costat del Molí, hi ha la Bassa, una font natural d’on brolla un cabal de 12 milions de litres diaris, utilitzats com a energia per al funcionament dels setze molins paperers que treballaven en aquesta zona. Gràcies a aquesta abundància hídrica i a la situació geogràfica —propera a grans nuclis de població i amb bones comunicacions entre ells—, Capellades i el seu entorn (la Pobla de Claramunt, Carme, Sant Pere de Riudebitlles…) van constituir un dels centres paperers més importants d’Espanya durant els segles XVIII i XIX. El paper d’aquesta zona, en especial el paper de barba i el paper de fumar, es venia a gran part del mercat espanyol i a les colònies d’Amèrica. Del període de finals de segle XVIII provenen els cognoms de paperers tan coneguts com Sorteras, Romeu i Guarro. D’entre aquests destaquen els Serra i els Romaní, les marques papereres dels quals adquiriren renom internacional.

El museu disposa d’una sala d’exposició permanent sobre el paper i els sistemes d’impressió, en què es ressegueixen els vincles d’una història que transcorre en paral·lel.

שדות

<p>Vista parcial del soterrani on s&rsquo;elaborava el paper fet a m&agrave;.</p>
El soterrani
<p>Vista parcial de l&rsquo;exposici&oacute; &laquo;El paper de la impremta&raquo;.</p>