מוצא מוזיאון

Museu Frederic Marès

Versió del monument a Francesc Soler i Rovirosa

Versió del monument a Francesc Soler i Rovirosa, Frederic Marès Deulovol, 1928. Fotografia de Ramon Muro. Museu Frederic Marès. Barcelona.

Frederic Marès, a més d’un gran col·leccionista, va ser un destacat escultor. La seva obra, present als carrers i les places de Barcelona, també es pot admirar al seu estudi biblioteca, on s’exhibeixen algunes de les seves escultures donades al museu el 1988. Aquesta escultura en marbre és el model de la figura principal del monument dedicat a Francesc Soler i Rovirosa. Arran d’aquesta obra, Marès es va consagrar com a escultor públic, i aquest monument va passar a formar part de la història de l’escultura commemorativa de la ciutat.