מוצא מוזיאון

Museu del Suro de Palafrugell

Conjunt Monumental de Sant Sebastià de la Guarda

La Torre de guaita del segle XV i el jaciment ibèric de Sant Sebastià de la Guarda (s. VI - I aC) a Llafranc. Arxiu d'imatges del Museu del Suro de Palafrugell.

Al conjunt monumental de Sant Sebastià de la Guarda es pot contemplar un jaciment ibèric (segles VI-I aC), una torre de guaita del segle XV (bé cultural d’interès nacional), una ermita, una hostatgeria del segle XVIII (actualment convertida en un hotel) i un far del segle XIX. Tot això, al cim d’una muntanya amb penya-segats d’uns 180 metres sobre el nivell mar, i des d’on es poden fer diverses excursions pel massís, seguint el sender de gran recorregut del Mediterrani.

És recomanable l’experiència de pujar a la torre de guaita (el punt més elevat de la muntanya), una construcció defensiva per vigilar la zona costanera i protegir-la de possibles invasions corsàries i pirates, que conserva molts dels elements originals. Un cop a dalt es pot contemplar, entre els merlets que la coronen, una de les millors vistes de la Costa Brava.

מפה

מידע