מוצא מוזיאון

Museu de la Colònia Sedó d'Esparraguera

Esparreguera

Museu de la Colònia Sedó d'Esparraguera.

La Colònia Sedó es distingeix d'altres colònies cotoneres per les seves importants dimensions i per l'ús d'un sistema hidràulic que aprofita al màxim l'energia de l'aigua.

La turbina, de 1400 CV, que donava l'energia necessària a les seccions de filatura i tissatge de la fàbrica, era la més gran construïda al nostre país. Realitzada totalment de ferro colat, les seves dimensions eren proporcionals al cabal i a la força del salt de l'aigua.

Avui, a la sala de la turbina, es pot veure la maqueta de la colònia on s’explica la seva història a través d’un muntatge de llum i so. La turbina és, actualment, la peça central del Museu i els visitants poden accedir al seu interior.

La visita es completa amb una explicació del sistema energètic que inclou el soterrani de la primera turbina. Un passeig per la colònia ens permetrà visitar: el salt de Broquetes, l'aqüeducte, la casa dels Sedó, l'església, les cases obreres, el teatre, l'escola i les xemeneies. Tots aquests elements permetran copsar la vida social i el procés productiu d'una colònia industrial.

מידע

כתובת