מוצא מוזיאון

Museu de l’Art de la Pell

Revestiment de paret

Revestiment mural amb temàtica de les «xineries», 1700-1725, guadamassil, pell daurada, ferretejada i policromada, 285 × 365 cm, Bordeus (França). Museu de l’Art de la Pell. Vic.

Gran revestiment mural de guadamassil. El ferretejat s’ha dut a terme utilitzant vint ferros de formes diverses. El resultat decoratiu permet apreciar-ne dos tipus: el primer s’utilitza per cobrir el fons, i el segon, per accentuar i subratllar els motius pintats. El tema decoratiu correspon al gust del moment, amb escenes naturals que representen jardins bucòlics i un animalari basat en ocells i papallones, molt característic de l’estil Lluís XIV. Un element característic és la presència d’un gran pavelló xinès a l’esquerra del gerro que ens situa en un context amb un gust especial per les «xineries».