מוצא מוזיאון

Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca

Reus

L’edifici que fins a l’any 1978 havia estat la sucursal del Banc d’Espanya acull el Museu d’Arqueologia Salvador Vilaseca.

El metge i prehistoriador reusenc Salvador Vilaseca Anguera (1896-1975) va aconseguir reunir al llarg de la seva vida una importantíssima col·lecció de materials arqueològics, procedents de nombrosos jaciments prehistòrics i protohistòrics explorats i excavats per ell mateix a les comarques situades a l’entorn de Reus. Tot i que Vilaseca va ser fundador i director ―honorari i vitalici― del Museu Municipal de Reus entre el 1933 i el 1975, només hi va exposar de manera permanent els materials de la seva col·lecció que havien estat trobats al terme reusenc, a més de la major part dels d’èpoques ibèrica i romana recuperats a la «regió» de Reus.

Quan el 17 d’abril de 1984 es va inaugurar l’actual Museu d’Arqueologia Salvador Vilaseca (MASV), es va fer realitat un dels projectes més llargament desitjats de la política cultural reusenca del segle XX.

שדות

<p>Sala d&rsquo;exposici&oacute; permanent del Museu d&rsquo;Arqueologia Salvador Vilaseca. &Agrave;mbit del m&oacute;n rom&agrave;.</p>
Prehistòria i arqueologia

פריטים