Cercador de museus

Thermalia, Museu de Caldes de Montbui

CALDES DE MONTBUI

Sota la denominació de Thermalia, Museu de Caldes de Montbui s’engloben diversos edificis i col·leccions que resumeixen els trets històrics bàsics de la població: unes termes romanes, una capella romànica, un edifici gòtic civil i una casa pairal del segle XVIII, instal·lacions agrupades en tres seus diferenciades.

La seu central de Thermalia correspon a un edifici gòtic de finals del segle XIV conegut com a l’Antic Hospital de Santa Susanna, el qual s’incorporà a la vella capella romànica del mateix nom, consagrada el 1403.

La segona seu del Museu de Caldes és l’edifici de Can Delger, casa-museu romàntic que la família Delger cedí a l’ajuntament l’any 1959.

Tercera seu del Museu i Bé Cultural d’Interès Nacional, les Termes Romanes són l’edifici més emblemàtic de la vila i, amb una tradició de  dos mil anys, simbolitzen el motiu d’ésser de la població al llarg de la seva història. L’espai visitable, part d’un gran conjunt termal de caire medicinal, és una de les instal·lacions balneàries d’època clàssica millor conservades d’Europa.

El Museu Thermalia ocupa un edifici que antigament havia estat un hospital de pobres, dit de Santa Susanna per la capella romànica del segle XI que tenia al costat.

INFORMACIÓ

ADREÇA