Cercador de museus

Museu Pau Casals

El naixement d’una vocació

<p>Espai inicial del recorregut museogr&agrave;fic del museu, amb audiovisuals de presentaci&oacute; de Pau Casals, la casa de Sant Salvador i els primers anys d&rsquo;inf&agrave;ncia al Vendrell.</p>

Espai inicial del recorregut museogràfic del museu, amb audiovisuals de presentació de Pau Casals, la casa de Sant Salvador i els primers anys d’infància al Vendrell.

Pau Casals i Defilló va néixer el 29 de desembre de 1876 a la vila del Vendrell. Els primers anys de vida van estar molt marcats per la seva família, sobretot per la mare, que li va transmetre la seva força i el seu esperit.El pare, Carles Casals Riba (1852-1908), va néixer al barri de Sants de Barcelona i va estudiar piano i orgue. Als divuit anys es va traslladar al Vendrell on va esdevenir organista i director del cor de l’església.

La mare, Pilar Defilló Amiguet (1853-1931), va néixer a Mayagüez, Puerto Rico, on havia emigrat la seva família. Pels volts de 1870 va anar a viure a Catalunya amb la seva mare i es van establir al Vendrell. Va esdevenir deixebla de Carles Casals i el 1874 s’hi va casar. El matrimoni va tenir onze fills, dels quals només van sobreviure el segon, en Pau, i els dos darrers, en Lluís i l’Enric.

El seu pare va ser qui li va despertar l’amor per la música tot ensenyant-li a tocar el piano i el violí. Als cinc anys va fer la seva primera actuació al cor de l’església i als nou anys tocava l’orgue del Vendrell. La primera vegada que Pau Casals va veure i sentir un violoncel tenia onze anys. Des d’aleshores, el violoncel va passar a formar part de la seva vida i, com ell mateix va dir, es va convertir en “el seu amic més fidel”.

OBJECTES

<p><em>La Carabasseta</em>, instrument de joguina format per una carabassa buida, un batedor i una corda, 1885.</p>
La Carabasseta