Cercador de museus

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona

Mosaic amb inscripció de benvinguda

<p><span style="font-weight: 400;">Fragment de paviment amb inscripci&oacute; de benvinguda, segles I aC - I dC, </span><em><span style="font-weight: 400;">opus signinum</span></em><span style="font-weight: 400;"> i inscripci&oacute; en tessel&middot;les,

Fragment de paviment amb inscripció de benvinguda, segles I aC - I dC, opus signinum i inscripció en tessel·les,

Fragment d’un paviment d’opus signinum, amb l’epígraf «AVE SALVE» («Benvinguts») emmarcat, fet de tessel·les de marbre blanc. Descobert a la Pedrera del Port de Tarragona el 1857, formava part del llindar d’una porta de l’interior d’una domus de Tàrraco. Aquestes inscripcions de benvinguda eren bastant habituals a les entrades de les cases o de les estances que les constituïen.