Cercador de museus i localitats

Museu Municipal Joan Abelló

Cartell de la revista Pèl i Ploma

Cartell de la revista Pèl i Ploma, Ramon Casas i Carbó, 1899. Cromolitografia, 62 × 88 cm. Museu Municipal Joan Abelló.

Ramon Casas i Carbó (Barcelona, 1866-1932) va ser un pintor, dibuixant i cartellista vinculat a l'impressionisme i un dels impulsors del modernisme català. El cartell parteix d’una pintura que havia fet Ramon Casas l’any abans, el 1898. S’hi representa una dona estirada sobre un divan amb una ploma i un pèl, en al·lusió al nom de la revista que anuncia, de publicació setmanal. El cartellisme va ser molt important en el modernisme, i Ramon Casas en va ser un dels representants més populars.

AUDIOGUIA

08 Cartell de la revista Pèl i Ploma