Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà i Comarcal de Solsona

Bust reliquiari de Sant Sebastià

Bust reliquiari de sant Sebastià, segle XVI, catedral de Solsona (el Solsonès). Museu Diocesà i Comarcal de Solsona.

Aquest bust reliquiari, juntament amb el de santa Úrsula, provenen del tresor de la col·legiata de Sant Vicenç de Cardona. Aquí eren venerats a la cripta anomenada Confessio o Capella de les Relíquies, des d’on foren traslladats a la catedral de Solsona.

El bust de sant Sebastià, que conté fragments d’un crani i altres relíquies, és una de les obres mestres de l’argenteria renaixentista barcelonina de començament del segle XVI, possiblement obra de Pere Joan Palau.

A dins conservava una bossa reliquiari d’origen musulmà, de seda i or, del segle XIV, exposada actualment a la sala gòtica del museu.