Cercador de museus i localitats

Museu Diocesà de Tarragona

Retaule de sant Joan i santa Margarida d’Antioquia

Retaule de sant Joan i santa Margarida d’Antioquia. Procedent de l’església vella d’Alcover. Museu Diocesà de Tarragona.

Retaule treballat en una sola peça, d’autor anònim, pintat al tremp sobre fusta de pi i amb relleus de pastillatge. Evidencia el moment de transició entre la fi del gòtic lineal i l’entrada de l’italianisme, cap al 1350. Els compartiments centrals estan dedicats als sants titulars: sant Joan Baptista i santa Margarida d’Antioquia. Presideix el retaule un Calvari. A l’esquerra es mostren tres episodis de la vida de sant Joan i a la dreta, altres tants de la vida de santa Margarida.