Cercador de museus

Museu dels Sants d'Olot

Els sants d’Olot i Marian Vayreda

<p>Vitralls de l&rsquo;espai Vayreda.</p>

Vitralls de l’espai Vayreda.

En aquest àmbit es poden veure, en un primer espai, diferents exemples d’escultors que van començar a treballar als tallers de sants d’Olot, però que es van projectar més enllà, sent avui escultors de prestigi. En són una mostra Miquel Blay, Josep Llimona, Joaquim Claret o Celestí Devesa.

A la sala següent, a mà dreta, es pot fer un petit recorregut per la història dels tallers, amb un exemple de Josep Berga i Boix, una escultura de primera època, i una altra de Josep Berga i Boada.

Durant la Guerra Civil els tallers es van veure obligats a produir torsos pedagògics, bustos de polítics o imatges decoratives per tal d’evitar el tancament o fins i tot la mort. Tanmateix, alguns seguien produint sants d’amagat i d’aquesta manera, venent-los a Sud-Amèrica, aconseguien divises.

A la resta de la sala es poden veure exemples d’imatges produïdes als diferents tallers de la ciutat; durant els anys 50 n’hi va arribar a haver més de trenta treballant a la vegada.
En aquest espai de l’edifici és on Marian Vayreda va viure amb la seva família i on va escriure gran part de la seva obra literària, entre d’altres La punyalada, una de les obres mestres de la literatura catalana.

Per acabar la visita és recomanable anar a la planta baixa i demanar al Servei d’Atenció al Visitant veure l’audiovisual del Museu, que resumeix els continguts i dóna una visió històrica de l’ofici i la seva importància a la ciutat.

OBJECTES

<p>Fotograma de la pel&middot;l&iacute;cula La punyalada basada en la novel&middot;la de Marian Vayreda.</p>
La punyalada