Cercador de museus

Olot

<p>Vista exterior del Museu dels Sants d'Olot</p>

Vista exterior del Museu dels Sants d'Olot

El Museu dels Sants d'Olot és una institució, inaugurada l’any 2007, que té l’objectiu de presentar l’ofici dedicat a la fabricació artesanal d’imatgeria religiosa. Amb la voluntat d’ampliar-ne l’àmbit d’acció, també dedica una especial atenció a la resta d’oficis artesanals, a la cultura popular i tradicional i a la vida i obra de Marian Vayreda, un dels socis fundadors del primer taller d’imatgeria de la ciutat, juntament amb el seu germà Joaquim i amb Josep Berga i Boix: El Arte Cristiano.

Marian Vayreda, pintor i escriptor, va viure a la primera planta del Museu, on va escriure la novel·la La punyalada, obra cabdal de la literatura catalana.

El Museu està ubicat en un edifici neogòtic del segle XIX conegut com l'Art Cristià, la construcció del qual va començar a l'any 1890 seguint un projecte elaborat per l'arquitecte modernista Joaquim Codina i Matalí, per encàrrec de Joaquim Vayreda.

ÀMBITS

<p>Sala de models.</p>
Sala de models
<p>Artesans treballant a l&rsquo;apartat de l&rsquo;emmotllatge.</p>