Cercador de museus

Museu del Joguet de Catalunya

Parella d’esquelets mexicans per Tots Sants

<p>Els joguets, una part ben rica de l&rsquo;art popular mexic&agrave;, tenen un &uacute;s com&uacute; i cerimonial. Foto: &copy; Jordi Puig</p>

Els joguets, una part ben rica de l’art popular mexicà, tenen un ús comú i cerimonial. Foto: © Jordi Puig

Aquest joguet cadavèric, fet amb terra cuita a Oaxaca cap al 1960, forma part del Dia dels Morts (1 o 2 de novembre), celebració tant religiosa com tradicional i una de les festes més antigues i típiques del poble mexicà. És resultat de la fusió entre els ritus basats en les creences indígenes i les festes catòliques introduïdes pels europeus especialment a partir del 1521.

Entre els diversos guarniments i ofrenes que ambienten la festa, trobem figures que són esquelets, així com elements funeraris elaborats amb fusta, paper, sucre, cartró, fang, guix i tela per artistes i artesans populars mexicans.